Puiston "avoimet ov...

Notifications
Clear all

Puiston "avoimet ovet" su 8.9.2019 klo 12-15

16 Posts
7 Users
9 Reactions
1,064 Views
Topic starter

Idea?

- Keskustelupuistopelaajat tavattavissa (viralliset kaulanauhat kaulassa) 😀 

- kertoa kuulumisia ja tulevaisuuden visioita

- juhlia tarjoilun ja ohjelman merkeissä

Kenelle?

Tilaisuuteen jokainen voi kutsua haluamiaan ihmisiä.

Virallisesti Lönströmin taidemuseon kautta kutsutaan naapurit.

Tarjoilu?

Kirjasimme tapahtumassa ylös tarjoiluun liittyen: makkara, Laitilan virvoitusjuomat, popcornit, vohvelivaunun vohvelit, itse tehdyt leipomiset sekä Kahwa-tee.

Ajatuksena käyttää kertakäyttöastioita.

Tietääkö joku tarjoiluun liittyvästä byrokratiasta eli siitä iki-ihanasta Suomen laista? Miten se vaikuttaa tällaiseen tilaisuuteen? Se pitää selvittää ennen kuin teemme päätöksiä tarjoilusta.

Ohjelma?

Mitä ohjelmaa olisi kiva tällaisessa tilaisuudessa olla? Etukäteen voidaan miettiä niille ohjelmille joku runko, jotka tiedetään etukäteen, mutta myös extempore ohjelmat ovat tervetulleita.

Kustannukset?

Tellervo ja Oliver lupasivat meille tätä juhlaa varten 500 € .

Posted : 17. August 2019 20:22
Topic starter

Joku testiversio putkisoittimesta on "avoimissa ovissa" käytettävissä. (Mahdollisesti myös joku valikoima kuvionuottibiisejä.)

Jos musiikkia halutaan laajemmin, niin voin tuoda myös lisää soittimia joko skiffle-osastolta (eli itsetehtyjä soittimia) tai sitten ihan perinteisiä meininkejä.

Syntyisikö meillä keskustelupuistobändi tilaisuutta varten pelaajista tai taiteilijoista?

Posted : 17. August 2019 20:30

Ja tahtoo hattaraa 😀 

Vakuutusyhtiöt saattavat antaa kertakäyttöastioita omilla logoillaan jos on joku linkki kyseiseen vakuutusyhtiöön.

Ainakin LähiTapiola, jossa olin töissä, on aidosti paikallinen yhtiö ja kiinnostunut raumalaisuudesta ja sen sponssaamisesta.  Tosin ovat keskittyneet raumalaisen nuorisoliikunnan tukemiseen. Eli lapsi asialle...  (Vilhot, Magda, Halla, Aala?)... Jos jollain on vakuutukset siellä, niin kannattaa käydä kysymässä. Niissä tosin sitten on firman logo ja nimi. Itse en viitsi mennä kyselemään kun kerran olen lähtenyt sieltä. Markkinointipäällikkö Esa Nummi. 

Posted : 18. August 2019 10:13
Topic starter

Juu sori, se hattara oli vahingossa jäänyt listalta... kopiointivirhe 🙁

Posted : 18. August 2019 17:34

Kivoja ideoita! Harmi kun bileet jäävät multa väliin, kun on jo muuta sovittu. Mä olen silloin pyhiinvaeltamassa Espanjassa.

Mutta juhlikaa kaikki muut kun kynnelle kykenevät!

Posted : 19. August 2019 07:20
Topic starter

Keskiviikkokahvien 21.8. suunnitteluhetken satoa

Kutsuun lisäys, että omat picnic-viltit mukaan. 🙂

Tarjoiluehdotus:

• hattara
  • popcorni
  • yksi vohvelitaikina, suolanen ja makea päällinen. Ruokavaliot huomioidaan. (Selvitystyö yrittäjän kanssa työn alla, että onnistuuko)
  • mehu hanallisista kanistereista
  • kahwa-teejuoma

Kertakäyttöastiat LähiTapiolasta on kysytty. Korvallisiin kertakäyttömukeihin laitettaisiin kaikki juomat ja popcornit.

Iso pahvinen roskisastia (RTK:lla ainakin on olemassa sellaisia.) Haluaisiko joku kysyä RTK:lta? Tai onko muita ehdotuksia.

Säde Ståhlille soitettu elintarvikkeiden byrokratiasta. Tässä tilaisuudessa sitä ei ole. 🙂

Katos tarjoilun järjestämistä varten (sateella oleellinen)

• Pieni katos saadaan Kendallilta. Saa hakea perjantaina. Onko innokkaita hakijoita ja pystyttäjiä?
  • Tarvitaanko isompaa katosta? Löytyykö kenenkään verkostoista?

Pöytätilaa:

• Tarvitaan tarjoilun esillepanoon.
  • Eija K. voi tuoda yhden pöydän (80 x 160 cm).
  • Onko lisää pöytiä käytettävissä?

Ostoslista:

• hattaratikut

Ohjelmasta:

• Timo suunnittelee yhteismaalausta.
  • Keskustelupuiston housebändiin on lupautunut Tellervo ja Eija. Onko muita kiinnostuneita?
  • Onko ehdotuksia yhteislauluiksi?

Sähköt:

• Eero selvitti, että tontille tulevat sähköt riittää näihin kemuihin.

Posted : 22. August 2019 08:35
Topic starter

Yksi isompi katos seinillä on saatavilla. Yksityiskohdat ovat vielä työn alla. Luultavasti se on siis pystyssä, että se pitäisi ensin purkaa. Löytyykö talkoolaisia?

Posted : 22. August 2019 08:43

Ideat kuulostavat hyviltä! 😊

Tuli mieleen, että pitäisiköhän tälläisestä tapahtumasta ilmoittaa poliisille?
Joskus kun olen ollut järjestämässä pienimuotoista liikuntatapahtumaa,
niin olemme tehneet poliisille ilmoituksen.

https://www.poliisi.fi/luvat/ilmoitus_yleisotilaisuudesta

Posted : 23. August 2019 13:37

@player21

Voin osallistua "bändiin"  ja "leipoa" jotain. T. Mirja

Posted : 27. August 2019 12:10
Topic starter

Kiva juttu ja toinen sori. Se leipominen unohtui kirjata viime keskiviikon suunnittelun koosteeseen. Siitä juteltiin sellaista, että jos leipomusinnokkuutta on, niin piparit olisi helppoja ja kivoja. Niitä voisi olla erilaisia ja ne eivät pilaannu missään lämpötilassa.

Mutta miten vaan. Bändiinkin olet tervetullut! Nähdäänköhän me tänään, että voitaisiin pohdiskella niitä biisejä...

Posted : 28. August 2019 12:06
Topic starter

Viime keskiviikon suunnittelun satoa

Katokset: Pienempi voitaisiin koota tulevan paviljongin kohdalle. Isompi katos hankitaan paikalle vain jos on sateen uhkaa.

Tarjoilut: Vohvelivaunu pystyy tekemään 120 vuohvelia kolmen tunnin aikana. Siitä syystä päädyttiin vain makeaan vohveliin. Ja popkorneje jokainen voi tuunata itse itselleen erilaiseksi suolaiseksi vaihtoehdoksi. Lisäksi siis on suunniteltu hattaraa, mehua ja lämpimäksi juomaksi kahwa-teetä. Lähitapiolasta saatiin n 150 kertakäyttömukia ja yksi pino lautasia. Varalla on lisää kertakäyttöastioita.

Kauppa-asiat: Emilia käy kaupassa, tarvittaessa Eijan kanssa.

Ohjelma:

- Kello kutsuu ohjelmaan

- Alkulauluna: On syksy niin ihmeellinen (koululaiset osaavat äänissä

- Tellervon puhe

- Polkuhankkeestea puhuminen (kuka?) Polkukuva laminoidaan ja laitetaan kiinni työmaakopin seinään tai jonnekin muualle, jotta sitä voi halukkaat tutkailla. Eija K. voi tehdä tämän, kunhan vain saa kuvan esim. sähköpostilla tai paperisena versiona.

- Nonstoppina Timon suunnittelemaa maalausta, tarjoilua (Vohvelivaunun kustannus n. 300 e) Tarjoilussa pohditaan vielä allergioiden huomiointi.

- Yhteislaulua muutaman kerran esim. alkuohjelman lopuksi ja vielä esim. klo 14: Lauluiksi valitsimme: Meripoikkatte veis, Hämähäkki, Oravanpesä, Äidin kasvimaalla, Punertaa marjat pihlajan, Sinisiä punasia ruusunkukkia ja On syksy niin ihmeellinen. (Teostoasiat hoidossa, kustannus n. 50 e)

Työntekijöitä eli avustavia käsiä tarvitaan varmaan tarjoilun järjestämiseen. Kartoitetaan tarve ja sovitaan näistä vuoroista seuraavalla keskiviikkokahveilla.

Roskikset: ovat isoja saaveja, joihin tulee jätesäkit. Niitä on useampi kappale ja ne hoitaa paikalle Eero.

Posted : 31. August 2019 07:55
Eija Valonen reacted
Topic starter

Juhlat lähestyy ja säätiedotuskin näyttää parantuvan juhla-ajan osalta...

Viime kaffeissa tehtiin työvuorolista klo 11.30-15.30, jossa on jokaiselle pelaajalle puolen tunnin vuoro popcornin jaossa, hattaran teossa tai juomien antamisessa. Lista löytyy työmaakopilta ennen juhlaa ja juhlan aikana katoksesta, jossa näitä asioita tarjoillaan.

Innokkaita leipureita löytyi, joten halukkaat saa leipoa ja tuoda jotain joka ei ole helposti pilaantuvaa sorttia.

Myös puutarhan makutuliaiset kuten esim. omenat ovat tervetulleita.

Katosten pystyttämisen olemme alustavasti sopineet alkamaan klo 9, joten siitä asti innokkaat talkoolaiset ovat tervetulleita!

Muistetaan laittaa ne pelaajanimilaput kaulaan roikkumaan!

Hyviä ja mukavia juhlia ja juhlien valmisteluja kaikille toivoen, Eija

Posted : 7. September 2019 10:35

Eija, sinä mahtava organisaattori sekä innostaja!

Työpanoksesi ihan huikea:) 

Olen tulossa huomen aamulla klo 9.00 katoksen pystytys talkoisiin mieheni kanssa:)

Tuon myös ainakin omenia tarjoiluun.

Tälle viikolle on sattunut tavattomasti kodin remontti, työkuvioita sekä ylimääräistä reissaamista,

joten tunnit eivät ole riittäneet puisto aktiviteetteihin. Mutta huomisiin, Jaana 30 

Posted : 7. September 2019 12:07
Topic starter

Kiva juttu! Nähdään aamulla.

Kyllä tämä yhteistyötä on ollut kaiken aikaa monien ihmisten kanssa. Minä nyt vaan olen tehnyt näitä päivityksiä...

Posted : 7. September 2019 20:05

Ollaan Aalan kanssa maalla, ehditään takaisin kaupunkiin ja hän puistolle arviolta klo 13. Mikäli Aalan työvuoro on ennen tuota, niin täytyy jonkun vaihtaa päittäin.

Terveisin Sami

Posted : 7. September 2019 20:11
Page 1 / 2